fredag, april 04, 2008

Ole Birk Olesen - manden uden et liv

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tjaa, jeg synes da det er mest forunderligt at 'skokassemesteren' skulle promovere for håndtegning på hans gamle dage. Bare tænk på Nordeas 'skokasser' på den gamle B&W motor-grund på Christianshavn. Én af byens bedste pladseringer på solsiden af havnen mellem Knippelsbro og Langebro - og der er TOTALT øde mellem Henning Larsens firkantede kasser efter fyraften.

Og for ikke at nævne 'kasket-karl' operaen, der totalt ødelægger en af nord-europas smukkeste akser fra (ok ja) Tiegents Marmorkirke over til Holmen. Prøv at kig på et kort, og se, hvordan Frederiksgade kunne have være smukt fortsat over i (nu) Philip de Langes Allé, med et smukt lille knæk - lidt a 'La tete de la Defense' i Paris. Men nej, klodset og stort skulle det være.

'Rigtige' arkitekter beskæftiger sig tydeligvis kun med deres egne klodser, og ikke med hvordan de indgår i helheder - for slet ikke at tale om trafik.

Mvh. Rolf A.

PS: Og når jeg nu tænker på Operaen, så er der nogen, der mener der skal bygges en gangbro fra det nye teaterhus over havnen til Operaen. Det bliver naturligvis nødt til at være en højbro, for ellers ødelægger man jo fuldstændigt miljøet på Chr.havn med sejlskibe, samt naturligvis også Nyhavn med alle de gamle træskibe. Jeg holde faktsik meget af Operaen - det er akustisk set en fantastisk sal - men jeg ser ikke frem til at spadsere sammen med min udkårne i små stillettter og en smart kjole over en højbro over havnen om vinteren, som jo traditionelt er Opera sesson. Hvorfor dog ikke bare blive ved med at have de 'Vaporetta'er' (havnefærgerne og -rundfarterne) der pendler frem og tilbage over havnen, når der er forestilling? Det giver da lidt stemning.

7:54 PM  
Blogger Holdkæftmanden said...

wow, jeg troede jeg var pissed!

8:42 PM  

Send en kommentar

<< Home